2016. július 30., szombat

Furi Kuri

Történet

Agymenés. Nincs jobb szó erre. Illetve van még nagyon sok szó (baromság, őrület, stb.), de talán ez a legjobb. A Furi Kuriban az az idegesítő, hogy semmit se magyaráz, sőt, inkább mintha arra menne rá, hogy a lehető legkevésbé értsd, ami a képernyőn történik. Emiatt fogalmam se volt, milyen iskolás srácba száguld bele az idősebb lány, aki nem tudom, kicsoda és mit akar. Azt se vágtam, hogy miért nő szarva a fiúnak az eset után, de közben arról a csajról se tudtam semmit, aki folyton erotikusan zaklatja kiskorú barátunkat. A púpból aztán egy robot nő ki (igen, egy robot nő ki a fiú fejéből), és a talán másik galaxisból érkezett idősebb lány mindeközben beáll a srác családjához házvezetőnőnek (igen). A sztoriból TÉNYLEG semmi értelmes nem derül ki nagyon sokáig, konkrétan az UTOLSÓ részben kezdett derengeni, hogy akkor mi is itt a lényeg. De addig azt se sejtettem, hogy egyáltalán komoly cselekményt látok-e, vagy itt mindenki csak baromkodik. Fogalmam se volt, mit miért csinált bármelyik karakter, miért üvöltözik mindig mindenki, és… szóval tényleg „furi” ez az anime.

Szereplők

Naota egy mélynövésű iskolás fiú. Kicsit agresszív, kicsit lusta, és még messze van a csajozástól, mégis minden nőnemű rámászik a környezetében. Engem eléggé zavarni szokott, ha a fiatal fiúszereplőket nő szinkronizálja. Itt is ez a helyzet. Itt is zavart.
Haruko az űrből érkezett csaj, aki 19 körülinek mondja magát, de a feje alapján több lehet. Totál elmebeteg.
Mamimi (hahaha) Naota barátja, vagy valami ilyesmi. Nem tudni, miért lóg állandóan a nála sokkal fiatalabb sráccal, de amúgy is elég kallódó életet él. Szerepének ugyanannyira nincs jelentősége, ahogy a többi karakternek sem ^^
Aztán ott van még Canti, a Naota fejéből előbújó robot, a titkosügynökség emberei, akik Haruko után nyomoznak, meg Naota apja.

Stílus, hangulat, konklúzió

Nagyon érdekes a rajz, mert egyszerre vannak gyönyörű, „komoly hatású” ábrázolások, és szép életképek, de emellett egy grimasz- és karikatúra gyűjtemény is egyben. A stílus dinamikusan váltakozik, de mivel a történet 90%-a hülyéskedés, így a vicces megjelenítés uralkodik. Rengeteg geg, poén, blődség árad a részekből, a szereplők természetesen kirepülnek a sztratoszférába egy pofontól, vagy éppen fekete-fehér képregényben látunk egy-egy családi vacsorát. Ez utóbbiból aztán hirtelen visszaváltunk normálba, amikor valaki azt mondja, hogy ez már túl gagyi. De a South Park paródiánál már végleg letettem a hajam. Eddig egy hasonlóan elmebeteg alkotással hozott össze a sors, és ez a Kill La Kill lenne, de a Furi Kuri simán lepipálja. Talán baromkodásban is, de inkább abban, hogy itt tényleg nem értettem, mi zajlik a képernyőn. Komolyan az volt az érzésem, hogy a CÉL, hogy ne értsek semmit, és ne lássam az összefüggéseket, ami azért bosszantó tud lenni. Van némi erotikus töltet is (pl. Haruko Naotával és az apjával is kavargat), de a hangsúly nem ezen van, hanem a „tulajdonképpen mi a francnak nézem én ezt” érzésen. Kíváncsi vagyok, kinek jön be, mert én aztán bírni szoktam a nagyon elvadult dolgokat, de ez nekem is sok volt. A 6 epizódot azért végigküzdöttem, de még egyszer ennyit már tuti nem lettem volna képes. Csak ízelítőül következzen egy részlet egy jelentből, ahol éppen vacsora zajlik. Persze a magyar fordítás változtathat némileg az eredeti dialóguson, de a lényeg hasonló:

Apa: Fincsi mi, nagypapi? Még az indiánoknak is ízlene.
Haruko: Manhattan módra. Kis Herceg New York-ban curry. Csak most extra-ultra-hipercsípős!
Naota: Ez iszonyat! Ezért nem kellett volna New Yorkba mennie!
Iskolatárs: Gyerekes vagy, ez felnőtteknek való íz.
Naota Cantinak (merthogy a robot is eszik): A tied nem csípős?
Iskolatárs: Ez a tárgy miért eszik? Mi ez egyáltalán?
Apa: Tévé, csak a tévé.
Nagypapa: V-v-vízet!
Iskolatárs Cantira mutatva: Csaló! Hogyhogy járkál?
Apa: Nem hallottál még TV-Walkmanről?
Iskolatárs: A Sonytól? De evett a curryből!
Naota: Hét, te az édeset eszed!
Haruko: Inkább Mount Blanc curryt kellett volna csinálnom. Canti, nekem is vízet!
Naota: Hé! Te csak hozz magadnak!

Szóval ilyesmi. Minden gyakorló elmebetegnek melegen ajánlott.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése